آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
یکی از ملزومات سایت های فروشگاهی داشتن درگاه پرداخت بانکی مستقیم است که از شرایط اصلی آن داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا enamad می باشد. امروزه دریافت اینماد بسیار آسان شده و با رعایت موارد ساده ای در سایت فروشگاهی خود می توانید به راحتی آن را دریافت کنید و پس از آن برای اخذ درگاه بانکی کلیه بانکها اقدام نمایید.
ابتدا باید در سایت enamad ثبت نام کنید که مرحله بسیار ساده ای است اما نکته بسیار مهم آن در این مرحله این است که حتما باید از شماره موبایلی استفاده کنید که بنام خود شخص درخواست کننده نماد باشد. همچنین توجه داشته باشید که برای دریافت درگاه بانکی نیز بانکها فقط به حساب بانکی که بنام دارنده enamad می باشد درگاه ارائه می کنند.
فرم ثبت نام سایت enamad بسیار ساده است و پس از نام و تایید آدرس ایمیل خود می توانید توسط نام کاربری و رمزی که تعیین کرده اید وارد این وب سایت شوید. بعد از ورود به سایت در منوی سمت چپ صفحه ابتدا باید بخش تکمیل اطلاعات را پشت سر بگذارید! تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را از منوی بارگذاری مدارک آپلود نمایید و مشخصات دقیق و کامل خود را در منوی تکمیل فرم اطلاعات ثبت کنید. دقت کنید که کلیه اطلاعات باید کاملا دقیق و مطابق با واقعیت درج شوند. برای ثبت این فرم نیاز خواهید داشت که از طریق پیامک کد تایید شماره موبایل خود را برای سامانه اینماد ارسال نمایید. سپس از منوی احراز اطلاعات بایستی شماره تلفن ثابت خود را تایید کنید.
پس از تکمیل مرحله اطلاعات شخصی و احراز آنها وارد مرحله ثبت کسب و کار یا سایت خود می شوید. توجه داشته باشید که نیاز نیست منتظر تایید مدارک هویتی خود بمانید، معمولا اینماد شناسنامه و کارت ملی شما را در مراحل بعد چک و تایید می کند. بنابراین پس از انجام احراز اطلاعات شماره تلفن ها از منوی کسب و کار به بخش افزودن دامنه وارد شوید.
قبل از ثبت کسب و کار باید طراحی سایت شما تقریبا تکمیل شده باشد و آماده فروش کالا باشید و فقط مرحله دریافت نماد و درگاه بانکی باقی مانده باشد. فروشگاه هایی که با ووکامرس راه اندازی می شوند معمولا همه شرایط لازم برای دریافت اینماد را دارند و فقط چند نکته مهم را باید در آنها رعایت نمایید:
- صفحه تماس با ما شامل اطلاعات کامل تماس: آدرس دقیق و تلفن ثابت
- صفحه درباره ما شامل نام مدیر فروشگاه که نماد اعتماد بنام ایشان است
- درمراحل خرید کلیه هزینه ها مانند هزینه ارسال کالا و … دقیق در صورتحساب مشخص باشد و اگر ارسال رایگان دارید حتما مشخص شده باشد
- در صفحه تماس با ما حتما فرم ارسال نظرات، پیشنهادات و شکایات داشته باشید
- بایستی در سایت خود حتما یک صفحه “قوانین و مقررات” یا مشابه آن داشته باشید
- در صورتی که فایل برای دانلود در سایت ارائه می کنید پیش از اینماد حتما باید لوگوی طلایی ساماندهی را دریافت کنید
- اگر کتاب یا cd و … برای فروش دارید حتما باید مشخصات کامل انتشارات و شابک و مجوز ارشاد داخل توضیحات هر محصول نشان داده شود
- یک نام کاربری و رمز برای تست در سایت خود بسازید که باید به مسئولین اینماد ارائه کنید از طریق آن سایت شما را چک کنند
- از قرار دادن لینک پشتیبانی یا کانال تلگرام و دیگر شبکه های مجازی غیرمجاز در سایت خودداری کنید
با رعایت موارد فوق به راحتی چک لیست الزامات وب سایت فروشگاهی را به تایید خواهید رساند، پس آماده هستید که دامنه خود را از منوی افزودن دامنه ثبت کنید. مشخصات دقیق کسب و کار خود را در این بخش وارد نمایید. توجه داشته باشید که حتما باید سند یا اجاره نامه معتبر از محل کار خود داشته باشید که بنام خود درخواست کننده نماد یا اعضای درجه اول خانواده (پدر، مادر، همسر) باشد.
پس از افزودن دامنه باید وارد مراحل منوی مدیریت کسب و کار شوید. احراز اطلاعات تماس یعنی تلفن همراه و تلفن ثابت الزامی است و باید انجام دهید. تاییدیه فنی برای اثبات اینکه شما مالک سایت هستید باید انجام شود که ساده ترین روش آن تایید ایمیل info سایت شماست بدین صورت که یک کد تایید به ایمیل info سایت شما ارسال می کنند. انتخاب نوع خدمات مرحله دیگری است که باید انتخاب کنید رسته شغلی شما در این سایت چه می باشد. در این بین یک فرم نظرسنجی هم خواهید دید که باید تکمیل نمایید.
پس از تکمیل همه این مراحل آماده هستید که روی دکمه “ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس” کلیک کنید. معمولا در کمتر از 48 ساعت پاسخ کارشناسی برای شما می آید که یا اعلام نقص در چک لیست الزامات کرده اند یا سایت شما را تایید نموده اند. اگر اعلام نقص شده باشد با مراجعه به برگه چک لیست باید مواردی که اعلام نقص شده برطرف کنید و توضیح لازم برایشان بنویسید و دوباره برای بررسی کارشناس ارسال نمایید.
اگر کارشناس سایت شما را تایید کنید در مرحله بعد بایستی فرم تعهد نامه را تایید نمایید. معمولا نیاز به ارسال فیزیکی مدارک نمی باشد اما اگر سایت شما نیاز به مجوزهای رسمی مثلا فروش دارو دارد باید حتما کپی برابر اصل شده مجوز خود را به آدرس دفتر اینماد ارسال نمایید. پس از تایید تعهد نامه تقریبا یک روز دیگر زمان می برد تا پرونده شما به تایید مدیریت نماد اعتماد الکترونیک برسد و کد درج نماد در سایت به شما ارائه شود. پس از دریافت کد نماد باید آن را در سایت خود به نمایش بگذارید و سپس از طریق بانکها برای دریافت درگاه مستقیم اقدام نمایید.
اگر همه موارد فوق را راعایت کنید و به درستی انجام دهید دریافت اینماد بدون هزینه و در کمتر از یک هفته برای شما میسر خواهد بود. البته گاهی ممکن است اختلالات سیستمی مانند قطعی سامانه استعلام ثبت احوال زمان را بسیار طولانی تر کند.