17 نکته که باید در فروشگاه آنلاین رعایت کرد
برای پیشرفت فروشگاه های آنلاین روش های مختلفی وجود دارد بطوری که گاهی بسیار سخت است متوجه بشویم کدام ها تاثیر مناسب را دارد، در این مقاله 17 نکته ای که به شما کمک می کند فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید برای شما بیان می کنیم.
از برند ها در فروشگاه خود استفاده کنید
هر مجموعه ای در منطقه فعالیت خود برندهای شناخته شده ای برای هر کالا باید ارائه کند، اگر شما محصولاتی می فروشید که تولید خودتان نیست پس بهتر است محصولاتی را در فروشگاه خود موجود کنید که در بازار هدف شما محبوب و برند معتبری باشند. می توانید از همراه کردن برند های معتبر در فروشگاه خود به فروش بیشتر کالاها با برند های کمتر شناخته شده بهبود بخشید.
امنیت وب سایت خود را در بالاترین حد رعایت کنید
روش های زیادی برای هکرها وجود دارد که به اطلاعات شما و مشتریان شما دسترسی پیدا کنند. شما باید گزینه های امنیتی مختلفی مانند نصب SSL معتبر و … را در وب سایت خود رعایت کنید و بدینوسیله به بازدید کنندگان وب سایت خود آرامش خاطر ارائه کنید.
بکاپ گیری منظم داشته باشید
یک حمله توسط رقیبان یا هکر ها می تواند دیتای وب سایت شما را به مخاطره بیاندازد! بنابراین همیشه برنامه ریزی منظمی برای بکاپ گیری از اطلاعات وب سایت خود داشته باشید که در صورت وقوع هر گونه مشکلی بتوانید خیلی راحت و بدون کم و کاست فروشگاه خود را مجددا آنلاین کنید.
از تصاویر با کیفیت و بهینه استفاده کنید
تصاویری که برای نمایش محصول در سایت خود بکار می برید علاوه بر کیفیت مناسب باید حجم کوچکی داشته باشند بطوریکه باعث کندی باز شدن صفحات وب سایت شما نشوند. بازدید کننده ای که برای مشاهده تصاویر محصول معطل شود ممکن است دیگر هرگز به سایت شما بازنگردد.
توضیحات کافی برای محصولات بنویسید
توضیحات محصولات شما باید مختصر و مفید باشد، قابلیت های مهم محصول را بطور شفاف و واضح بیان کنید. مطمئن شوید که متن شما همانند یک فروشنده حرفه ای در فروشگاه می تواند مشتری را برای خرید متقاعد کند.
فیلم های مناسب از محصول تهیه کنید
عکس ها مفید هستند اما تاثیر فیلم ها بیشتر است! در فیلم شما می توانید کارکرد محصول خود را به نمایش بگذارید. همچنین استفاده از سایت هایی مانند یوتیوب یا آپارات برای به اشتراک گذاری ویدئو های شما می تواند کمک بزرگی به بازاریابی شما کند.
پیشنهاد ها و تخفیف های روزانه داشته باشید
اگر هر روز بطور تصادفی تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه به مشتریان داشته باشید نتیجه آن بازگشت هر روزه بازدید کنندگان به سایت شما خواهد بود. تبلیغات تخفیف ها را از طریق ایمیل و تلگرام انجام ندهید و بازدیدکننده ها را مجبور کنید برای آگاهی از آفرها هر روز به سایت مراجعه کنند.
تخفیف برای خرید های عمده
خرید های عمده از یک کالا یا خرید مجموعه ای از چند کالا توسط یک مشتری می تواند برای شما هزینه ارسال کمتری ایجاد کند! پس برای خریدهای چند محصولی تخفیف قائل شوید یا حتی برای خرید هایی با مبلغ های تعیین شده پیشنهاد ارسال رایگان داشته باشید که به نفع شما و مشتری می باشد.
موجودی سایت را شفاف بیان کنید
همیشه موجودی یا عدم موجودی کالاها و تعداد آن را برای مشتریان مشخص کنید. در صورتی که مشتری سفارشی ثبت کند و شما موجودی کالا را نداشته باشید بدترین نتیجه را خواهید گرفت!
نظرات کاربران را دریافت و منتشر کنید
نظرات و بررسی هایی که توسط افرادی که کالایی را خریده اند می تواند بهترین تبلیغ برای آن محصول باشد پس حتما ابزاری در سایت فراهم کنید که مشتریان بتوانند نظرات خود را با یکدیگر درمیان بگذارند.
اسلاید های تبلیغاتی جذاب داشته باشید
بنر ها و تصاویر تبلیغاتی در صفحات مختلف وب سایت می توانند بسیار موثر باشند به شرطی که نظم داشته باشید و ایجاد مزاحمت در روند سفارش و خرید نکنید! بنابراین همواره مشتریان را از تخفیف های ارائه شده خیلی راحت و سریع آگاه کنید.
خبرنامه داشته باشید
امکانی در سایت فراهم کنید که افراد بتوانند در خبرنامه سایت شما توسط آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود عضو شوند، بدین ترتیب شما خواهید توانست در مواقع لازم اخبار و اطلاعات خوبی به آنها ارسال کنید، دقت کنید که اسپم نکنید و موجب نارضایتی مردم نشوید.
نمایش کالاهای مشابه و مورد علاقه
وقتی بازدید کننده ای از محصولی در سایت شما بازدید می کند حتما در بخشی از سایت کالاهای مشابه را به او نمایش دهید که بتواند با تنوع محصولات در زمینه مورد نظر خود تصمیم مناسب برای خرید بگیرد.
روند خرید را تسهیل و تسریع کنید
به محض اینکه مشتری تصمیم به خرید یک کالا گرفت باید بتواند خیلی راحت و سریع به مرحله پرداخت و تکمیل سفارش برسد. از ایجاد مراحل مختلف و جمع آوری اطلاعات در مراحل خرید خودداری نمایید.
از لینک “ادامه خرید” استفاده کنید
وقتی مشتری محصولی را در سبد خرید قرار داد باید بتواند خیلی راحت تصمیم بگیرد که کالای دیگری برای خرید در نظر دارد یا نه! بنابراین باید بتواند با یک کلیک به لیست محصولات سایت شما هدایت شود.
امکان تغیییرات در کالا فراهم کنید
به مشتریان این اجازه را بدهید که برای کالاهایی که امکانش هست سایز و رنگ و … را تغییر بدهند و محصول مناسب خود را با خیال راحت انتخاب کنند.
ثبت نام مختصر و مفید
برای ثبت نام مشتریان خود در سایت فقط اطلاعات ضروری را دریافت کنید، مراحل ثبت نام را تا حد ممکن ساده کنید و کاری نکنید که مشتری از ثبت نام در سایت شما بخاطر مراحل طولانی منصرف شود!
رعایت موارد بالا با استاندارد و کیفیت مناسب می تواند وب سایت فروشگاهی شما را به یک فروشگاه حرفه ای تبدیل کند.